Friday, October 22, 2010

~mariner~

Tiba-tiba di saat ini,pada detik ini……..aku teringat dengan kata2 sorg insan yg aq terserempak di Hentian Duta 3bln lepas……Dia memberitahu aku “once u are mariner,u will be a mariner forever”…….kadang2 aku terlintas di fikiran aku dan mula memikirkan,Hmmm!!!knape org tdi ckp cam tu kat aku ek??pelik2 & ini sudah menambah kemusyikilan di pandangan aku….hishhh!!why????
That’s why aku mula merasakan menjadi Orang Laut atau name saintifiknye “seaman” ini merupakan orang yang betul fits physical mahupun mental saje mampu tinggal dan hidup di laut berbulan2….terputus dengan dunia sebenarnye atau realiti daratan dalam tempoh yg lame…bg yg telah berumahtangga juga,maybe “terpakse” kot meninggalkan keluarga dan anak2…Maybe time nie aku xdpt rasakan lg coz blum NAIK PELAMIN lg katakan…haha…Insyaallah..ade rezeki…adalah lah kot…
Namun,kekadang itu sukar untuk aku percaya dgn mota seafarer inggeris yg pasti tertulis pada diari kehidupan setelah bergelar seorang SEAFARER…hmmm!!
ONLY THE BEST MAN CAN GO TO SEA,ONLY THE BEST GIRL CAN BE WITH THE BEST MAN!!!!” …….
Try lah renung2 video di bawah ini…..sesuai ditonton bg sesiapa yg mempunyai teman hidup sebagai seorang pelaut sejati & faith seaman

 


2 comments:

  1. semoga kamu dipertemukan dgn girl yg terbaik yg boleh memahami kerjaya kamu..insya Allah...anyway,all the best acap...gud luck! hope u can be the best man ad-dunia and al-akhairatty..

    ReplyDelete
  2. hey ashraf...membe abs...hehhee
    owh..xsgke ek mariner rpenyer...
    anyway,tahniah..mmg respect la dak2 yg join menda2 nie..
    mmg btol kne fit physical n mental..
    agk tuff lthn nyer...
    gudluck k...all da best 4 u...

    ReplyDelete